Četrdesetak šarmantnih četvoročkaša prodefilovalo je ulicama grada na Lepenici gde se ovaj automobil proizvodio od 1955. godine. Upravo zbog te činjenice Kragujevac sa ponosom dočekuje goste, ljubitelje Fića već 19 godina.

Za tri decenije, koliko se proizvodio, (1955 – 1985) Fića je prešao put od statusnog simbola prosečnog jugoslovenskog samoupravljača do oldtajmera čija cena danas može da dostigne i više hiljada evra. Većina međutim, nije na prodaju, kažu ponosni vlasnici.

“Ima nas u celoj Evropi, posebno u regionu. Ja sam sa ocem, takođe pasionirani ljubiteljem Fiće došao iz Beograda”, kaže Dejan Antonić koji tvrdi da njegov ljubimac “u svom životu jedva da je video kišu”, toliko je “mažen i pažen”, kaže ovaj Beograđanin čiji Fića jednostavno nema cenu.


Predsednik Udruženja ljubitelja Fića, Vladimir Tošić kaže da je i ovaj Fića Fest internacionalnog karaktera jer su svojim Zastavama 750 došli i gosti iz Republike Srpske, BiH, Mekedinije…
“Imali smo ranije i goste iz Francuske i još nekih evropskih zemalja ali jednostavno ovog puta vremenski uslovi nam nisu išli na ruku”, naveo je on i dodao da je ponosan na Kragujevčane koji nisu i neće zaboraviti svoj prvi brend koji je proizveden u gotovo milion primeraka.


Zastava 750, legendarni Fića, izvozio se u 35 evropskih, azijskih i afričkih zemalja. O tragu koji je ostavio na industrijski razvoj Jugoslavije, Srbije i posebno Kragujevca govori i potpredsednik centralnog grada Šumadije Zoran Mladenović.
“Ko me zna odakle je pošao, ne zna ni gde je kada stigao. Zato Kragujevčani imaju potrebu da neguju nađena sećanja na Fiću. Fića je na neki način temelj ovog grada”, rekao je Mladenović.
Fića Fest organizuje se pod pokroviteljstvom Grada Kragujevca i Gradske turističke organizacije čiji direktor Bojan Pavlović navodi da ova manifestacija polako postaje jedan od simbola grada.

“Skoro 40 godina se Fića ne proizvodi ali je stekao jedan novi, viši status. Ovo nije samo sećanje na Fićine najbolje dane već i neki njegov novi život. Rekao bih, veoma bogat i ispunjen. Fića je simbol jednog vremena i Kragujevca u tom vremenu, zaključio je Pavlović.
Svoju najveću slavu Fića je dostigao u kultnom filmu Gorana Markovića “Nacionalna klasa” iz 1978. godine kada ga je na kružnim trkama vozio Flojd (Dragan Nikolić).

 

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *