Radoslav Matović kaže da mu je bilo potrebno tri godine da napravi repliku automobila iz 1903.godine. Koristio je autentične materijale, dugo tragao za pojedinim delovima i na kraju, na osnovu fotografija iz 1915. godine zauvek izgubljenog originala, uspeo da sastavi repliku koja “juri trideset”.
“Gledao sam na televiziji emisiju o industrijalcu (Boži Raduloviću) koji je 1903. uvezao u Beograd prvi automobil. Prvi na Balkanu, mislim. Kasnije je upao u teškoće i auto prodao ili poklonio Kralju Petru Karađorđeviću. Fotografije sam sakupljao po muzejima, privatnim kolekcijama i, posle tri godine, sklopio sam sve što sam našao u ovo što neki čujem kažu da je remek delo, ali… Nije. Tek spremam nešto što će moći tako da se nazove”, priča za Infoziju Rade Kauboj, kako ga u Velikim Pčelicama i Kragujevcu poznaju.
Replika automobila “Neseldorf” jedina je na svetu koja izgleda potpuno isto kao original i više je nego u voznom stanju. Otuda nema sumnje da će dvokrilac koji je “Kauboju” na pameti, svakako leteti, ali visoko je nebo pa, o tom, po tom.
“Sve je počelo tako što sam ljubiteljima konja pravio fijakere. Razne vrste. Onda su me našle “filmadžije” i postao sam neko bez čijeg bi rada nekoliko, danas kultnih serija i filmova, izgledalo manje originalno”, svedoči naš sagovornik na vrelom suncu podno Gledićkih planina.Kauboj iz Velikih Pčelica zapravo je ostavio mnogo dublji trag od onoga koji je spreman da prizna. Skromno se priseća serija “Aleksandar od Jugoslavije”, “Moj rođak sa sela”, “Ubistvo kneza Mihaila” i nekolicine filmova čiji su delovi snimljeni u njegovom “Kaubojskom gradu”. U pregovorima je i sa stranim produkcijama.
“Uspevam da od ovovremenskih materijala napravim nešto što je svojstveno ranijim vekovima”, objašnjava Kauboj svoju filmsku karijeru dok se u porti crkve Svetog Teodora Tirona u Velikim Pčelicama okuplja narod da vidi čudo koje je napravio njihov komšija.
“Nije meni do slave. Ideja mi je da selu Velike Pčelice obezbedim više pažnje. Zaslužujemo to. Da ne budemo u zapećku kao što smo vazda”, kaže Radoslav i priseća se vremena kada je selo bilo poznato po majstorima. Kaže da su za pojedine zanatske usluge dolazili ljudi iz Kragujevca, Jagodine, Kraljeva, Kruševca… “Sada toga nema ali ne vidim razlog da ponovo ne bude. Imamo tri značajna manastira – Raletinac, Denkovac i Sarinac, imamo na daleko poznatu crkvu u centru sela, imamo turistički potencijal koji malo ko ima. Moja je jedina želja da i ovim automobilom koji sam napravio, dam podstrek razvoju ovog kraja. Kad napravim avion, možda krenemo da letimo i sami”, šalom završava Radoslav Matović – Kauboj, svoju entuzijazmom prebogatu priču.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *