Prošlo je 67 godina od kako je sa proizvodnih traka, sutra, 18.oktobra 1955.godine , sišao prvi “Fića”. U nekadašnjim “Zavodima Crvena Zastava” proizvodio se po licenci italijanskog “Fijata”. Imao je 23 konjske snage i 750 kubika.

Fića je bio član porodice prosečnog Jugoslovena. Pored “samoupravljača” i “radnog naroda” koristile su ga i Milicija, PTT, domovi zdravlja…
U ZCZ je ukupno proizvedeno 923.487 ovog automobila koji poslednjih godina doživljava oldtajmerski bum.
Mnogi se i danas sa setom sećaju kako su natovarenim Fićom četvoročlane porodice putovale na Jadran iz svih krajeva zemlje ušuškane od Vardara do Triglava. Fića je od statusnog simbola pojedinca brzo izrastao u simbol moći jedine socijalističke zemlje u Evropi gde svaki građanin sebi može da priušti automobil i to iz domaće proizvodnje. I iznad svega, “Fića” je bio i ostao nostalgični pečat jednog bezbrižnog vremena i života kojeg vše nema.

I taman kada je, dve godine ranije otišao u penziju 1978. legendarni Flojd u kultnom filmu Gorana Markovića “Nacionalna klasa” udahnuo je Fići novi život. Vožen je sa ponosom, često restajlingovan u skromnim mogućnostima vlasnika.
Legenda i danas živi. Po modelu “kralj je mrtav – živeo kralj”, Fića na tržištu polovnih automobila danas košta više od nekih značajno novijih modela.
Srećan ti rođendan i nova mladost, legendo!

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *