Sudeći po pisanju francuskog portala L’Argus, proizvodnja potpuno novog modela Fiatovog električnog automobile u klasi “ Pande” počinje krajem 2024. godine u fabrici u Kragujevcu. To bi trebalo da, prema saznanjima ovog specijalizovanog glasila, bude “finiš velikih inovacija u lepezi novih Fijatovih vozila”.
-U Kragujevcu, gde se do skoro proizvodio “Fijat 500 L”, najavljena je “nova Panda” koja će biti pozicionirana u “ B segmentu svestranih gradskih automobila koje je Punto napustio 2018., a model će se povećati na oko 4 metra dužine”, navodi francuski portal, čije pisanje nije donelo nikakvo iznenađenje zaposlenima u Fijatu. Naprotiv, sve je to već poznato u centru Šumadije, a i puno toga više.
Saša Đorđević predsednik Samostalnog sindikata fabrike automobila kaže da se ”sada radi u fabrici svaki dan”, za razliku od vremena kada je fabrika pravila automobile i kada je broj radnih dana mogao da se izbroji na prste jedne ruke.
-Mi nemamo proizvodnju automobila, ona je stala, ali se raščišćavaju proizvodne hale i pojedini pogoni kako bi se montirala nova oprema. Preostalo je 500 radnika zaposlenih u Fijatu, i oni sklanjaju deo stare opreme. Imamo naznake da će u narednom periodu, i to vrlo brzo, pre Nove godine, početi da se instaliraju nove mašine i elementi za proizvodnju električnog vozila, i to u pogonima preseraja I karoserije, jer odatle i počinje da se pravi automobil. To će biti prvi vidljivi koraci, kaže Đorđević.

U Fijatovoj fabric u kragujevcu je radilo 2.019 radnika, a nakon gašenja proizvodnje otpremninu je uzelo preko 1.200 zaposlenih. Zbog uvođenja potpuno nove tehnologije u automobilskoj industriji koja je okrenuta proizvodnji električnog autombila, svi delovi fabrike će da pretrpe promenu, više ili manje.
-Još uvek se ne zna kakav će automobil da se pravi, prvobitan plan je bio da se u Kragujevcu pravi vozilo “B” segmenta. Ali, svuda u svetu su auto-industrije pogođene dubokom recesijom, i zato svi planovi mogu preko noći da se promene. Nezahvalno je prognozirati šta će biti za dve godine, računajući da je poslovanje neizvesno i zbog rata u Ukrajini. Nadamo se najboljem i da ćemo za dve godine imati novi proizvod iz naše fabrike, tvrdi Saša Đorđević.
Automobil iz Fiata biće, kako piše “L Argus” u ponudi samo u električnoj verziji, barem u Evropi, jer će ovaj model imati svetsku sudbinu, posebno u Južnoj Americi.
“Proizvođač će u početku lansirati ekonomičnu verziju sa motorom od 60 kW i Svolt baterijom od 40 kWh. Uslediće i snažnija verzija, sa motorom od 80 kW i baterijom od 50 kWh” navodi francuski portal.